İster büyük ister küçük, günümüzde tüm ölçekteki işletmelerin en büyük kaynağı veridir. Nitekim, verilerden elde edilen bilgilerle satış geliri, pazarlama performansı, müşteri etkileşimleri, stok seviyeleri, üretim ölçümleri, personel seviyeleri, maliyetler ve daha birçok KPI hakkında içgörüler elde edebilir, bu içgörülerle de satışlarınızı artırabilirsiniz.
Veri görselleştirmede, veriler yapay zeka desteği ile tablo, grafik ve şema gibi görseller aracılığıyla daha anlaşılır ve yorumlanabilir bir şekilde sunuluyor. Böylelikle, işletmelerin gözden kaçabilecek trendleri yakalayabilmeleri, daha doğru ve tutarlı içgörüler elde etmeleri, görsel verilerle daha sağlıklı kararlar alıp strateji geliştirmeleri kolaylaşıyor ve nihayetinde veri görselleştirme, işletmelerin satış süreçlerini iyileştirmelerine yardımcı oluyor.
Son yıllarda dünya geneline baktığımızda veri miktarında önemli bir artış olduğunu görüyoruz. Bu artışla beraber, incelenecek verilerin hacmi artıyor, verilerin çözümlenme ve anlamlandırma süreçleri de bir o kadar zorlaşıyor. Bu noktada işletmelerin imdadına veri görselleştirme yetişiyor.
Veri görselleştirme: Satış raporu örneği
Veri görselleştirme, mevcut bir işletmenin satışlarını arttırmasına, potansiyel bir işletmenin pazar analizini daha etkin yapabilmesine ve pazarda yer bulmasına olanak sağlar.
Dolayısıyla tüm sektörler ve buna bağlı olarak tüm işletmeler veri görselleştirme yapmalıdırlar.
Veriyi anlamlandırmak için geleneksel yöntemler hala kullanılıyor olsa da verilerin aktarılma süresinin uzun olması nedeniyle elde edilen içgörü değerini kaybedebiliyor. Manuel gerçekleşen işlemler insan hatasına meyil verebiliyor ve gözden kaçan ufak bir detay verinin tutarlılığını etkileyebiliyor. Bütün bunların önüne ise veri görselleştirme araçları ile geçmek mümkün.
Veri görselleştirme aracı: SAP Lumira
Verilerin görselleştirilmesi ile gelişen trendleri hızlı bir şekilde tanımlayabilirsiniz. Gözden kaçırılabilecek belirli dönemlerdeki değişiklikleri veri görselleştirme araçları ile takip edebilir, gelişen eğilimleri ve artışları keşfetmek için periyodik bir analizi beklemek yerine bu değişimleri gerçek zamanlı olarak kolayca tespit edip aksiyon alabilirsiniz.
En başta da değindiğimiz gibi, veri görselleştirme ile kompleks veri yapılarını otomasyon ve yapay zeka desteğiyle işletme genelinde sadece teknik ekiplerin değil, tüm paydaşların anlayabileceği basit ve anlaşılır görsellere çevirebilirsiniz. Böylelikle bir yandan büyük resme odaklanırken bir yandan detaylı analizler aracılığıyla harekete geçirici çıkarımlara sahip olabilirsiniz.
Veri görselleştirme ile eski yöntemler aracılığıyla fark edilmesi imkansız olan yeni kalıpları ve eğilimleri belirlerken, karar vericilerin görsel veriler ile daha hızlı ve tutarlı kararlar vermelerine yardımcı olabilirsiniz. Bu veriler interaktif ve gerçek zamanlı olarak toplandığı için de, doğacak risk ve sapmaları minimize etmiş olursunuz.
Geleneksel veri işleme yöntemlerinde, verileri işleyen birimle veriyi kullanan birim arasındaki farklılık, işlerin işleyişini sekteye uğratarak strateji geliştirme ve plan uygulama aşamasında gecikmeye ve anlaşmazlığa neden olabilir.
Veri görselleştirmeyle BT departmanlarına duyulan ihtiyaç azalır, böylelikle ekipler performanslarını daha faydalı, kârlı süreç ve çalışmalara yönlendirebilir. Diğer departmanlar ise otomatik olarak elde edilen verilerle hızla aksiyon alıp performanslarını artırabilir, bu da satışlarınızı olumlu yönde etkiler.
Veriler görselleştirildiğinde, satış ve pazarlama faaliyetlerinin operasyonel performansı gibi veriler kolayca elde edilebilir. Veri görselleştirme araçları, bir işletme içerisinde farklı departmanların kullandığı farklı sistemlerde entegrasyon sağlayarak işbirlikçi çalışmaya yol açar. Böylelikle satış ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili verileri entegre ederek ortak bir platform üzerinden en doğru satış ve pazarlama stratejilerini oluşturabilme olanağı sağlar.
Veri görselleştirme, verilerin anlaşılmasını kolaylaştırdığı gibi işletme içerisindeki departmanlar arasındaki iletişimi de geliştirir. Farklı kaynaklardan gelen veriler ortak bir platforma yerleştirildiğinde, departman genelindeki tüm ekipler aynı bilgilerle erişebilecek ve satış hedefini yakalamak için daha verimli sonuçlar ortaya koyacaktır.
Görselleştirilmiş verilerin değişiklikleri anında yansıttığı gerçeği ise aynı zamanda departman üyelerini daha sonuç odaklı ve verimli çalışmaları yönünde motive eder.
Veri görselleştirme, yanlış iletişimi önlemek adına da büyük öneme sahiptir. Pazarlama ve satış departmanlarının arasındaki yanlış iletişim, etkili strateji ve plan geliştirememeye neden olacağı gibi satışlarda da istenilen hedefin yakalanamamasıyla sonuçlanır.
Veri görselleştirme, özellikle belirlenen hedeflerin takibi açısından oldukça etkilidir. Hedeflerin izlenmesi için özel uyarlanan veri görselleştirme araçları ile hataları saptayabilir ve hedefinize ulaşabilmeniz için en doğru stratejik yaklaşımları belirleyebilirsiniz ve gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz.
Veri görselleştirme ile tüm departmanlar belirli bir hedefe ulaşma konusunda kapsamlı veriler elde ederken, kendi başarı ya da başarısızlıklarını kendileri tespit edebilirler. Öte yandan veri görselleştirme olmadan veri izleme, her bir departman için ayrı rapor geliştirmeyi gerektiren daha yavaş ve verimsiz bir sürece sebep olur.
Veri görselleştirme bir işletme içerisindeki satış ve pazarlama faaliyetlerinin birbirine uyumlu şekilde yönetilmesi için alınması gereken yönü net bir şekilde değiştirmek için gereken içgörüyü sağlayarak, satış ve pazarlama faaliyetlerinin bileşenlerinin izlenmesine de olanak tanır. Böylece bu departmanların yöneticileri, veri görselleştirmesinin belirli alanlarda gösterdiği ilerlemeye bağlı olarak faaliyetleri yönlendirebilir, daha etkili planlar ile hareket edebilirler.
Veri görselleştirme ile elde edilen bilgilere sağlanan kolay erişim, departmanların işletme hedeflerine ulaşması için gereken kaynakları sağlar. Böylelikle departmanlar işletme hedeflerini benimseyerek performanslarını istenen seviyeye getirme yönünde motive olurlar.
Veri görselleştirme, aynı zamanda müşterilerle olan iletişimde, departmanlar arası ve ekip içi etkileşimlerde de hayati bir rol oynar. Satış ve pazarlama ile elde edilen verilere sağlanan uzaktan erişilebilirlik ise, satış ve pazarlama faaliyetlerinin uyumunu dolayısıyla performansı artırmaktadır.
Veri görselleştirmenin ve bununla beraber verilere kolay erişimin önemini içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde de rahatlıkla görebiliyoruz. Verilere gerçek zamanlı, hızlı şekilde birçok kaynaktan ulaşabiliyor, bu sayede veri yığınında kaybolmadan anlamlı çıkarımlar yapabiliyoruz.
Veri görselleştirme ile tüm işletmeler elde ettikleri veriyi en hızlı, en kullanışlı ve en etkili biçimde anlamlandırılabilirler. Anlamlandırılan bu verilerle de değerli çıkarımlar elde edip, bu çıkarımlara göre stratejik yaklaşım ve planlar oluşturabilirler. Yani veri yığınına gizlenmiş hikayeyi hızlı şekilde görüp karar verme aşamasına daha çabuk geçebilir ve nihai amaç olan satış performansında büyük bir artış yakalayabilirler.
Sonuç olarak veri görselleştirme araçlarının önemini aşağıdaki özellikler belirler:
Tüm bu özelliklere sahip en gelişmiş veri görselleştirme çözümü olan SAP Lumira, kullanıcı dostu paneli ile etkileşimci grafik, harita ve iş zekası (BI) uygulamalarını kolayca oluşturmanıza yardımcı olurken, en iyi veri görselleştirme araçlarını kullanımınıza sunarak etkili karar alma süreçlerinizi destekleyip hızlandırır, satışlarınızı artırmaya yardımcı olur.
MBIS danışmanlığı ile en etkili veri görselleştirme çözümü SAP Lumira ile tanışmak ve hızlı kurulum desteği ile performansınızı aksatmadan veri görselleştirme araçlarından yararlanmak için bizimle iletişime geçin.