Osmanlı Reklam; Dünyanın ilk SAP S/4 HANA 1610 projesinin hayata geçirmesinin ardından bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk SAP BusinessObjects Cloud projesini hayata geçirmiştir.
Teknolojiyi ve tasarımı yaşama dönüştürme hayali ile yola çıkan Osmanlı Reklam; 1959 yılında Ankara’da küçük bir atölyede, birkaç kişilik ekibiyle faaliyetlerine başlamıştır. Şu an ise 240 kişilik uzman kadrosu ve 32 araçlık montaj filosuyla 3 kıta ve 19 ülkede faaliyetlerine devam etmektedir.
Kurumsal yapısını sürekli geliştirerek, üretim ile ilgili konulardaki yenilikleri takip edip yeni teknolojik gelişmeleri ve buluşları bünyesine dahil ederek yoluna devam eden Osmanlı Reklam; Dünyanın ilk SAP S/4 HANA 1610 projesinin hayata geçirmesinin ardından bir ilke daha imza atarak Türkiye’nin ilk SAP BusinessObjects Cloud projesini hayata geçirmiş ve 25 Mayıs’ta gerçekleştirilen SAP Cloud Forum’da yılın bulut analitik ödülünü almaya laik görülmüştür. Bu başarı ardından Osmanlı Reklam Genel Müdürü Osman Gökmen ile projemiz üzerine konuştuk.
Bu çözüme/hizmete başlamadan önceki sıkıntılarınız/sorunlarınız/ihtiyaçlarınız nelerdi? Şirketinizde daha önce kullanılmakta olan yazılım çözümü hangisiydi?
Projeye başlarken S4HANA üzerinde ERP süreçlerinin canlı geçişini tamamlamıştık. Bu uygulamadan operasyonel anlamda ciddi faydalar sağlıyorduk. Ancak bir yönetici olarak bana özel, gün içinde almam gereken kararlarda beni anlık olarak destekleyecek ve her şeyden önce çok hızlı şekilde şirketin satış, üretim verimliliği, proje durumları ve nakit akışı gibi kritik göstergelerini anlaşılır bir şekilde görmeye ihtiyacım vardı.
Hangi hedef ve beklentilerle bu çözüme/hizmete başladınız?
Kritik iki önceliğimiz vardı: Verilerin anlık olması ve güçlü görsellerle desteklenmesi
Projenin genel kapsamını anlatabilir misiniz?
Projeye ilk olarak Proje Durum Raporu diye adlandırdığımız rapor ile başladık. Bu rapor özetle siparişleri açılmış projelerin yoğunluğunu, saha kurulum önceliklendirilmesi, üretim önceliklendirmeleri ve hakediş süreçlerimizi hızlandırabilmemiz için büyük önem arz ediyordu. Buradan çıkan tatmin edici sonucu takiben Satış, satınalma, nakit akışı ve üretim raporlarını hayata geçirdik. Hangi ürünlerin hangi hedeflerle implementasyonu yapıldı?
Şirket yönetimini iş analitikleri ile karar destek sürecinde desteklemek amacıyla Business Objects Cloud ürününü tercih ettik. Çözüm/hizmet projesinde nasıl bir çalışma gerçekleştirdiniz? Projeye nasıl başladınız, hangi aşamalardan geçerek, nasıl bir sonuca ulaştınız? Bu çalışmalar ne kadarlık sürede gerçekleşti?
Projeye Analytica ekibiyle beraber yaptığımız planlama ile başladık. Her iki haftada bir yeni bir yönetici ekranı alacak şekilde zorlayıcı bir hedef koyduk. Her rapor için ayrı bir tasarımın yapılması, bunun kabul ettirilmesi, arkadaki bağlantıları ve verinin testi derken aslında çok yoğun bir süreç oldu. İki buçuk aylık süreçte projeyi hayata geçirdik.
Neden Bulut teknolojisini tercih ettiniz?
Bulut teknolojisini tercih etmemizin altındaki en önemli motivasyon kurulum, server ya da herhangi bir donanım gerektirmemesi oldu. Bu süreci hızlı tamamlamamız gerekiyordu ve satın alma kararını verdiğimiz anda ürün kullanıma hazırdı. Bu çok kritik bir etken. Ayrıca donanım ve bunların bakım maliyetlerinin de ortadan kalkması önemli bir katma değer çünkü yönetim için sapma ihtimali olmayan, öngörülebilir bir maliyetle tüm sürecin yönetilebilmesi bulut teknolojileriyle mümkün.
Neden danışmanlık şirketiniz olarak Analytica’yı tercih ettiniz? Analytica bu projenin başarısında nasıl bir katkı sağladı?
Projeye Osmanlı Reklam’dan iş birimi ve bunların koordinasyonunu sağlayacak bir yönetici atandı. Analytica da benzer bir yaklaşımla proje ekibi ve proje yöneticisi ile dâhil oldu. Tüm ekip düzenli olarak projeyi raporluyordu ve düzenli yapılan karşılıklı toplantılar ile geliştiriliyordu.
Çalışma sonunda nasıl bir teknolojik ilerleme kaydettiniz? Ne tür yenilemeler gerçekleşti? Proje/uygulama öncesi ve sonrasına ilişkin bir karşılaştırma yapar mısınız?
Projenin benzerleriyle karşılaştırıldığında en büyük farkı gerçek zamanlı iş analitiklerine ulaşılabiliyor olması. Doğrudan S4HANA sistemimizi kaynak alarak hazırlanan Business Objects Cloud içerikleri için herhangi bir veri ambarı ya da günlük veri akışı tanımlanmadı. Bence bizi benzerlerinden farklı yapan özellik bu. Osmanlı Reklam olarak en taze veriye en hızlı şekilde ulaşmamız lazım. Veriyi bir gün geriden takip etmek gibi bir lüksümüz bizim sektörde hiçbir zaman olmadı. Projenin en tatmin edici faydası olarak bunu söyleyebilirim.
Proje sonunda elde ettiğiniz iş sonuçları neler oldu? Projenin biriminize ve şirkete/işe katkıları neler oldu?
Yukarıda da vurguladığım anlık veriye ulaşabilmek dışında projenin şirkete en önemli katkısı yarattığı farkındalık oldu. Satış, satın alma, nakit akışı ve projelerdeki göstergelerin anlaşılır bir şekilde düzenli takip ediliyor olması tüm ekibi pozitif anlamda motive etti. Ayrıca bu proje ERP’den aldığımız verimi de arttırdı.
Proje sırasında ne tür sorunlarla karşılaştınız ve bunları nasıl çözdünüz?
Ürünü ilk defa uyguluyor olmak beraberinde mutlaka bazı zorluklar getiriyor. Bunlar genelde teknik sorunlar oluyor. Bu noktada hem Analytica hem SAP’nin verdiği destek teknik sıkıntıları aşmamızda önemli rol oynadı. Kimi zaman talep ettiğimiz özelliklerin bir hafta sonra ürüne eklendiğine şahit olduk. Business Objects Cloud ürünü de bizim gibi kendini hızlı geliştirdi. Zaten bize ayak uyduramasaydı bu çok büyük bir sorun olurdu. Neyse ki ilk olmamıza rağmen bir kriz yaşamadan tüm sıkıntıları aştık.
Son olarak bundan sonraki süreçte bu proje ve Analytica işbirliği adına neler yapmayı ve nasıl ilerlemeyi planlıyorsunuz?
Sırada ürünün kullanımını ve içeriğini Osmanlı Reklam’da yaygınlaştırmak ayrıya mevcut raporları da kendi içlerinde kullanarak daha komplike ve forecasting var. Analytica ile çıktığımız yola yeni dashboard tasarımları ve belki ürünün diğer komponentlerini de devreye alarak ilerlemeye devam edeceğiz.